Pasienttrygghet

Tjenester | Eidsvoll Sundet Kiropraktorsenter og Fysioterapi

Vi tilbyr en rekke tjenester for deg og dine. Tjenester og muligheter som er nyttige for deg slik som kveldsåpen kiropraktorvakt og akutte kiropraktortimer. Vi inngår også gjerne bedriftsavtaler med bedrifter som ønsker å holde sine ansatte i arbeid og som et tiltak for redusere sykmeldingsfravær.

Tjenester vi tilbyr:

Akuttvakt

Akutt kiropraktortime når du trenger det som mest.

Kiropraktikk

Når du trenger oss som mest – det er akkurat da vi ønsker å være der for deg. Nettopp derfor har vi holdt av timer i løpet av dagen til deg som er rammet av akutte smerter – slik som et ryggkink eller låsning i nakken. Dette innebærer også at vi vil utvide utenfor våre ordinære åpningstider for å få hjulpet deg så raskt som mulig. Grunnet dette har vi kveldsåpent flere ganger i uken – slik at du kan få behandling når det passer best for deg.

• Akutt kiropraktorvakt

• Få hjelp når du trenger det

• Kveldsåpent flere dager i uken

Vårt tilbud om akutte kiropraktortimer på dagen er meget populært i Eidsvoll og omegn – og kan bestilles via telefon eller via online timebestilling. Kontakt oss i dag hvis du trenger hjelp mot akutte smerter i muskler, sener, nerver og / eller ledd. Vi er her for å hjelpe deg.

• Les mer: – Akutt kiropraktorvakt: Vi er der for deg når du trenger oss som mest

Kiropraktor – Bedriftsavtale

Kiropraktor, fysioterapi, massasje og fysikalske tjenester for bedrifter som ønsker å redusere sykefraværet – samtidig som man tar godt vare på sine ansatte.

lasning-i-korsryggen

Mange bedrifter har avtale med oss, da de ser at dette reduserer sykefravær og gjør ansatte fornøyde. Smerter i muskler og ledd er blant de vanligste årsakene til sykefravær – og forskning har vist at kiropraktorbehandling fører til redusert forekomst av korsryggsmerter og lumbago (1).

En bedriftsavtale innebærer ikke økte kostnader for bedriften – normalt sett tvert imot. SINTEF har nemlig vist til at 1 ukes sykefravær kan koste bedriften så mye som 13000 kr. Dette kan innebære produksjonstap, vikar og overtidsutgifter, eksternt kjøp av tjenester og ytterligere sykdomsfravær (blant andre ansatte grunnet overarbeid). Med slike tall er det naturlig at det er store summer å spare ved å holde ansatte i arbeid.

• Fornøyde ansatte

• Redusert sykefravær

• Økt effektivitet

Vi har forskjellige avtaler med ulike bedrifter, men en av de vanligste er at bedriften selv informerer sine ansatte om at de har inngått en avtale med oss – og deretter bestemmer selv hvordan de ønsker å løse det i forhold til betaling. Noen bedrifter dekker 6 behandlinger i året – hvorav andre bedrifter har helseforsikring som de ansatte kan benytte til behandling hos oss.

Vi tilbyr kiropraktorbehandling, fysikalske teknikker, akupunktur, massasje og muskelterapi, så det gir også deres ansatte et bredt og godt behandlingstilbud.

Våre klinikere er opptatte av å instruere i hjemmeøvelser og ergonomiske tips tilpasset den enkeltes behov – slik at man kan være med på å redusere risikoen for at smertene kommer tilbake.

• Les mer: – Bedriftsavtale: Et tiltak som sender positive signaler til dine ansatte – og reduserer sykefraværet

Kontakt oss gjerne dersom du har spørsmål angående noen av temaene ovenfor – eller ønsker å vite mer om de ulike avtaleformene vi kan tilby.

Forskning og Kilder:
1. Andreas Eklund et al. The Nordic Maintenance Care program: Effectiveness of chiropractic maintenance care versus symptom-guided treatment for recurrent and persistent low back pain—A pragmatic randomized controlled trial. PLoS One. 2018; 13(9): e0203029.

*Vi tar forbehold om at det kan være visse tider og dager hvor vi ikke har mulighet til å tilby akuttvakt.