Signert Fysikalsk Samarbeidsavtale med Eidsvoll og Ullensaker Blad (EUB)

26.september 2022 satte Eidsvoll Sundet Kiropraktorsenter og Fysioterapi og EUB pennen på papiret for en ny fysikalsk samarbeidsavtale.

Vi er superstolte og glade over å få hjelpe dette flotte og lokale nyhetsmediet her på Eidsvoll! Klinikken skal bidra aktivt med funksjonell utredning, moderne behandling og rehabiliteringsøvelser for EUB sine ansatte. Hovedformålet er funksjonsforbedring, reduksjon av sykefravær og velvære. Studier har vist at fysikalsk behandling og tilrettelagte rehabiliteringsøvelser kan gi betydelig nedgang i kontorplager i nakke, skuldre og ryggen (1).

Kortfattet Oversikt:

– Gir grunnlag for å kartlegge vanlige årsaker til kontorplager
– Tidlig intervensjon kan stoppe negativ utvikling av smerter
– Moderne behandling og rehabilitering for ansattes velvære og funksjon
– Fysioterapi for rehabiliteringstrening av akutte og kroniske plager
– Akutt-timer
– Enkel og direkte timebestilling via vår online booking
– Gyldig avtale også ved våre andre klinikkavdelinger

– Her for å bestille time? Trykk her for timebestilling. Husk også at du kan tipse din bedrift om våre bedriftsavtaler.

– Et lokalt og lovende samarbeid

Samarbeidet mellom klinikken og EUB er et godt eksempel på en lokal samarbeidsavtale – hvor begge parter har hovedbase i Eidsvoll Sundet. Vi gleder oss sterkt over at denne samarbeidsavtalen nå er signert, og at vi kan få hjelpe EUB sine ansatte med vanlige kontorplager. Våre kunnskapsbaserte og flerfalige klinikkavdelinger vil bidra med ergonomisk rådgivning, oppsett av rehabiliteringsøvelser, fysikalsk behandling, massasje, fysioterapi, kiropraktorbehandling og andre behandlingsmodaliteter (inkludert trykkbølgebehandling og laserterapi).

Forebygging av Kontorplager

Et viktig mål for samarbeidet er at klinikken, med sin ekspertise innen utredning, behandling og rehabilitering av kontorplager, skal bidra til å redusere skader, smerter og sykefravær. Våre klinikere har en evidensbasert og moderne tilnærming til behandlingen av slike plager – og kan vise til et stort omfang av bedring med slike plager.

Utredning av Årsaker til Kontorplager

Våre kiropraktorer og fysioterapeuter er godt trent og utdannet innen utredning av smerter, feilfunksjon og skader i muskler, sener, ligamenter, ledd og nerver. Eksempler på kontorplager som vi kan utrede inkluderer:

• Nakkesmerter
  • Prolaps i nakke eller korsrygg
  • Hofteplager
  • Ryggsmerter
  • Skulderplager
  • Isjias
  • Muskulære spenninger
  • Stresshodepine og migrene
  • Nakkesvimmelhet (Cervikogen svimmelhet)

Forskning har vist at fysikalske samarbeidsavtaler med flerfaglige klinikker kan redusere sykefravær (2). Dette skyldes blant annet at det er lettere for de ansatte å ta tak i problemene sine i en tidlig fase. På denne måten blir ikke smertene og feilfunksjonene gradvis forverret og forverret – til det i verste fall ender med store plager for den ansatte og sykmelding.

Moderne og Effektive Behandlingsmetoder

Vår flerfaglige og kunnskapsbasert klinikk bruker moderne behandlingsteknikker for best mulige behandlingsresultater. Dette inkluderer blant annet:

• Kiropraktorbehandling
  • Fysioterapi
  • Idrettsmassasje og vanlig massasje
  • Intramuskulær akupunktur
  • Trykkbølge (effektivt mot seneskader og senebetennelser)
  • Senevevsbehandling (IASTM/Graston)
  • Muskelterapi
  • Traksjonsbehandling (effektivt ved nervesmerter)

– Du kan lese mer om våre behandlingsteknikker ved å trykke her.

Rehabiliteringstrening og Treningsveiledning

Noen ganger er uhellet ute, og da kan det være trygt og gunstig å ha kyndige klinikere på laget. Våre terapeuter kan bidra med oppsett riktige rehabiliteringsøvelser og den optimale behandlingen for å sikre raskest mulig skadetilheling og forbedring.

Bestill Time: Rabatterte Priser for Eidsvoll og Ullensaker Blad (EUB)

Hos oss, og våre andre klinikkavdelinger, får EUB sine ansatte, funksjonelle utredninger og alle typer av behandling (kiropraktikk, fysioterapi, idrettsmassasje, akupunktur, trykkbølge med mer) og rehabilitering. Vi har direkte samarbeidsavtale med helseforsikringen til EUB – og de ansatte må selv melde inn sakID før selve dagen for konsultasjonen (kan også senest gjøres samme dag).

Slik bestiller du time:

– Trykk på timebestilling

– Gå videre inn på online booking

– Velg ønsket behandler

– Finn deretter ønsket tidspunkt

– Alle våre klinikere utfører de ulike behandlingsteknikkene (så du kan bestille hos hvem du vil)

«Vi Heier på God Bedriftshelse!»

Vennlig hilsen,

Teamet v/ Vondtklinikkene – Tverrfaglig Helse avd. Eidsvoll Sundet

Kiropraktor Sindre Rydvang Kiropraktor Benjamin Aavik

– Se ledige konsultasjoner ved å trykke her. Se en fullstendig oversikt over klinikkavdelinger tilhørende Vondtklinikkene her.

Kilder og Forskning

1. Fortun-Rabadan et al, 2021. J Educ Health Promot . 2021 Feb 27;10:75. Workplace physiotherapy for musculoskeletal pain-relief in office workers: A pilot study.

2. Stochkendahl et al, 2018. Chiropr Man Therap. 2018; 26: 15. Can chiropractors contribute to work disability prevention through sickness absence management for musculoskeletal disorders? – a comparative qualitative case study in the Scandinavian context.